1962 "Pacific" 6300 BHP - IMO 5268138 - Rederij Bugsier. 1962 opgeleverd.
In 1974 opgevoerd naar 10.000 IHP - Bollard Pull 75 ton
In 1984 werd de "Pacific" verkocht en kwam onder de naam "Intergulf" in de vaart.
In 1986 werd de "Intergulf" verkocht en kwam onder de naam "Imsalv-Lion" in de vaart.
De "Imsalv-Lion" werd gedurende een aantal jaren gecharterd/ingezet door Wijsmuller Salvage.
Ik weet niet of het een contract voor een aaneen gesloten periode was of dat het een aantal 'losse' charters was.
Aan boord van de tanker "Energy Courage"(1975 – 104.902 Brt.)ontstond op 28 februari 1986, als gevolg van een raketaanval, tijdens de golfoorlog, brand. Het vuur werd bestreden door een team van Wijsmuller Salvage met inzet van de sleepboot "Imsalv-Lion". – verder geen informatie -
Op 16 september 1986 ontstond er aan boord van de tanker "Al Funtas"(1983 – 160.010 Brt), na een aanval door de Iraanse marine, brand. Het vuur werd bestreden door de "Tamar 5", "Ribut", "Smit Matsas 2", "Smit Matsas 3", "Theresa", "Imsalv-Lion" en 3 sleepboten uit Koeweit. Toen de brand was gedoofd zette de "Al Funtas" op eigen kracht koers naar Mena al Ahmadi – Koeweit. Wijsmuller Salvage had voor de berging een Lloyds contact, Smit een subcontract.
De gastanker "Havglimt"(1978 – 38.534 Brt.), geladen met ammoniak, werd op 22 maart 1988 in de positie 25.17 Noord en 54.53 Oost, in de Perzische Golf, door de Iraanse marine aangevallen en in brand geschoten. De brand die als gevolg van de aanval ontstond werd door de "Imsalv-Lion", "Nice Tango", "Fast Fox", "Jetwise" en door schepen van Smit Salvage en IMS Salvage bestreden. Nadat de brand was geblust is de "Havglimt" door de "Nice Tango" naar de haven van Fujairah - Verenigde Arabische Emiraten.
De gastanker "Mundogas Rio"(1967 – 12.251 Brt.), geladen met ammoniak, werd op 26 mei 1988 in de positie 26.27 Noord en 56.34 Oost, in de Perzische Golf, door de Iraanse marine aangevallen en in brand geschoten. De brand die als gevolg van de aanval ontstond werd door de "Nice Tango", "Nice Tuna" en de "Imsalv-Lion" bestreden. Nadat de brand was geblust is de "Mundogas Rio" door de "Nice Tango" naar de haven van Fujairah - Verenigde Arabische Emiraten.
18 mei 1989 werd de tanker "Ace Chemi"(1985 – 4.072 Brt.) op de positie 26.34 Noord en 56.20 Oost, in straat van Hormuz, aangevallen door een Iraans marine schip. De daardoor ontstane brand werd bestreden door de "Nice Tango", "Imsalv-Lion" en "Smit Matsas 2".
Op 5 juni 1991 brak er, op de positie 26.2 Noord en 56.18 Oost ter hoogte van de kust van Oman in de Perzische Golf, brand uit aan boord van de bulkcarrier "Free Power"(1968 – 15.809 Brt.). Het vuur werd bestreden door Wijsmuller Salvage met inzet van de sleepboot "Imsalv Lion". – Verder geen informatie en/of gegevens –
Op 23 augustus 1991 ontstond, te hoogte van de kust van Kenia, er brand aan boord van de bulkcarrier "Jaybola"(1970 – 10.962 Brt.). De sleepboot "Imsalv Lion" en Wijsmuller Salvage B.V. verrichten de berging op fifty – fifty basis.
In 1995 werd de "Imsalv-Lion" verkocht en kwam onder de naam "Ocean Admiral" in de vaart.
In 1997 werd de "Ocean Admiral" verkocht en kwam onder de naam "Seabulk Princess" in de vaart.
De "Seabulk Princess" werd in 1999 opgelegd in de haven van Sharjah - Vereningde Arabische Emiraten.
10 november 2001 werd de "Seabulk Princess" gesloopt op het strand van Gandani Beach - India.