<spanstyle="font-family: Tahoma;">De "Vlaanderen" werd in de tweede helft van april 1921 te water gelaten bij de eigen werf, van Bureau Wijsmuller, de N.V. Scheepswerf 'NIMMERRUST' te Lekkerkerk.
Begin november 1921 maakte de "Vlaanderen" een proefvaart en werd daarna toegevoegd aan de vloot van Bureau Wijsmuller.
Vermoedelijk is de "Vlaanderen" toen opgelegd want er is nergens ook maar iets van informatie te vinden van of over de "Vlaanderen".
Op 14 april 1923, is er een bericht dat de "Vlaanderen" weer een proefvaart maakte en dat ze daarbij een snelheid van 10 mijl haalde.
Daarna vermoedelijk weer opgelegd, want tot april 1924 is er niets bekend van of over de "Vlaanderen".
Ergens in maart 1924 wordt de "Vlaanderen" waarschijnelijk vaarklaar gemaakt want op 2 april 1924 arriveert de "Vlaanderen" in de Wilheminahaven van Schiedam voor een dok beurt.
Volgens een bericht in 'Voorwaarts'(Sociaal-Democratisch dagblad) onder de kop 'De Nederlandse vloot' wordt op 28 juli 1924 gemeld dat de "Vlaanderen" in juni 1924 wordt ingeschreven in het scheepsregister als sleepboot.
Op 14 juli 1924 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Maassluis naar IJmuiden.
Op 16 juli 1924 vertrokken de "Vlaanderen" – kapitein D. Spruijt - en de "Willem Barendsz" - kapitein D. Moerman - met een 5.000-tons dok op sleeptouw vanuit IJmuiden naar Sabang – Nederlands – Indië.
Twee dagen na vertrek kwam het transport in het Engels Kanaal in een zware storm terecht.
2 augustus 1924 passeerde het transport Gibraltar.
Enkele dagen later bevond het transport zich dwars van Algiers – Algerije. En werd door de "Vlaanderen" de haven van Algiers – Algerije aangelopen voor bunkers en proviand terwijl het dok op zee gaande werd gehouden door de "Willem Barendsz". De "Willem Barendsz" had, door haar grotere bunkercapaciteit, pas in Port Said – Eypte bunkers nodig.
6 augustus 1924 vervolgde het transport, vanaf de rede van Algiers – Algerijë de sleepreis naar Sabang – Nederlands Indië.
Op 25 augustus 1924 arriveerde het transport op de rede van Port Said – Egypte.
10 september 1924 bevind het transport zich dwars van Aden. En werd door de "Willem Barendsz" en daarna door de "Vlaanderen" de haven van Aden aangelopen voor bunkers en proviand terwijl het dok op zee gaande werd gehouden.
12 september 1924 vervolgde het transport, vanaf de rede van Aden, de sleepreis naar Sabang – Nederlands Indië.
Op het traject Aden – Sabang – Nederlands – Indië heeft de "Vlaanderen" op 6 oktober 1924 nog in de haven van Colombo – Ceylon gebunkerd.
De "Willem Barendsz" kon door zijn grotere bunkercapaciteit dit traject afleggen zonder nog te moeten bunkeren in Colombo – Ceylon.
Na een sleepreis van 92 dagen, op 15 oktober 1924, arriveerde het transport in de haven van Sabang - Nederlands Indië
Tijdens deze reis is het dok slecht 1 maal in een haven geweest en dat was tijdens de doorvaart van het Suezkanaal – Egypte.
Na aflevering van het dok, werd door de "Willem Barendsz" en de "Vlaanderen" op 31 oktober 1924 koers gezet naar Soerabaja - Nederlands Indië
Op 14 november 1924 vertrok de "Vlaanderen" met de baggermolen "H.A.M. 87" en de cutterzuiger "H.A.M. 55" op sleeptouw. Vanuit de haven van Soerabaja - Nederlands Indië naar Melbourne – Australië.
En vertrok de "Willem Barendsz" met de baggermolen "H.A.M. 4" en de rotsbreker "H.A.M. 6" Vanuit de haven van Soerabaja - Nederlands Indië naar Melbourne – Australië.
19 december 1924 werd door de de "Willem Barendsz" en de "Vlaanderen" in de haven van Townsville - Australië gebunkerd.
29 december 1924 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Brisbane – Australië.
Vanuit de haven van Brisbane – Australië vervolgde de "Vlaanderen" haar reis naar Melbourne – Australië
1925
Op 19 januari 1925 arriveerde de "Vlaanderen", met haar sleep, in de haven van Melbourne – Australië.
Vanuit de haven van Melbourne - Australië, vertrokken de "Willem Barendsz" en de "Vlaanderen" naar Port Adelaide - Australië, waar het Engelse vrachtschip "City of Singapore" (1923 – 6.567 Brt.) met een uitgebrande machinekamer lag.
25 januari 1925 arriveerden de "Vlaanderen" en de "Willem Barendsz" in de haven van Port Adelaide – Australië.
Na voorlopige reparaties, aan de "City of Singapore" die maanden in beslag namen, vertrokken de "Vlaanderen" en de "Willem Barendsz" op 11 april 1925 met de "City of Singapore" vanuit Port Adelaide – Australië naar Rotterdam, een sleepreis van 13.000 mijl.
Op 25 april 1925 werd door de "Vlaanderen" en de "Willem Barendsz" gebunkerd in de haven van Fremantle – Australië en werden er bunkerkolen aan boord van de "City of Singapore" geladen.
Op 26 april 1925 vertrok het transport weer vanuit de haven van Fremantle – Australië naar Rotterdam.
Vanuit Fremantle – Australië werd koers gezet naar het eilandje Diego Gacia, waar "Vlaanderen" en de "Willem Barendsz" op 24 mei 1925 kolen bunkerden vanuit de "City of Singapore".
Op 1 juli 1925 werd de haven van Aden aangelopen voor bunkers en proviand.
5 juli 1925 vervolgden de "Vlaanderen" en de "Willem Barendsz" vanuit Aden hun sleepreis naar Rotterdam.
6 juli 1925 passeerde het transport Perim en ging de Rode Zee in met de "City of Singapore" op sleeptouw.
Op 19 juli 1925 arriveerde het transport op de rede van Suez – Egypte.
Op 27 juli 1925 vertrokken de "Vlaanderen" en de "Willem Barendsz" vanuit Port Said – Egypte, na passage van het Suez Kanaal.
De "Willem Barendsz" en de "Vlaanderen" zijn 11 augustus 1925 ter hoogte van Algiers - Algerije waar de "Vlaanderen" gaat bunkeren terwijl de "Willem Barendsz" op de rede van Algiers – Algerije de "City of Singapore" gaande hield.
Op 1 september 1925 arriveerden de "Willem Barendsz" en de "Vlaanderen" met de "City of Singapore" in de haven van Rotterdam na een reis van bijna 13.000 mijl.
Op 14 november 1925 arriveerde de "Vlaanderen", vanuit Vlissingen, in de haven van Vlaardingen.
Met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw arriveerde de "Vlaanderen" op 28 november 1925 vanuit Rotterdam in de haven van Hamburg - Duitsland.
Vanuit Hamburg - Duitsland, vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, naar Southampton – Engeland.
Op 5 december 1925 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Southampton – Engeland.
Op 8 december 1925 vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Fowey – Engeland naar Thameshaven – Engeland.
10 december 1925 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Thameshaven – Engeland.
Vanuit Thameshaven – Engeland arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, op 13 december 1925 in de haven van Fowey – Engeland.
Vanuit Fowey – Engeland arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, op 16 december 1925 in de haven van Thameshaven – Engeland.
27 december 1925 vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Antwerpen – België met bestemming Hamburg – Duitsland.
1926
Vanuit de haven van Antwerpen - België, arriveerde de "Vlaanderen" met de tanklichter "Neerlandia" op 2 januari 1926 in IJmuiden.
Op 3 januari 1926 vertrok de "Vlaanderen" met de tanklichter "Neerlandia" vanuit IJmuiden naar Hamburg - Duitsland.
Vanuit de haven van Hamburg - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" op 6 januari 1926 naar Thameshaven - Engeland.
11 januari 1926 vertrok de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" vanuit Thameshaven – Engeland naar Preston – Engeland.
Op 18 januari 1926 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Preston - Engeland.
Vanuit Preston - Engeland, zette de "Vlaanderen" op 20 januari 1926, met de "Neerlandia" op sleeptouw, weer koers naar Thameshaven - Engeland.
31 januari 1926 arriveerde de "Vlaanderen" vanuit Thameshaven - Engeland, met de "Neerlandia" op sleeptouw, in de haven van Granton - Engeland.
Vervolgens versleepte de "Vlaanderen" de tanklichter "Neerlandia" vanuit Granton - Engeland weer naar Shellhaven - Engeland, waar ze op 4 februari arriveerde.
Op 16 februari 1926 arriveerde de "Vlaanderen" weer met de "Neerlandia" vanuit Shellhaven - Engeland, in de haven van Granton - Engeland.
Vanuit Granton - Engeland, vertrok de "Vlaanderen" op 20 februari 1926 met de "Neerlandia" naar Thameshaven - Engeland.
26 februari 1926 arriveerde de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" in de haven van Granton - Engeland, vanuit Thameshaven - Engeland.
De "Vlaanderen" zette op 4 maart vanuit Granton - Engeland, koers naar Thameshaven - Engeland, met de "Neerlandia" op sleeptouw.
Op 7 maart 1926 arriveerde het transport in de haven van Thameshaven - Engeland.
Vanuit Thameshaven - Engeland, vertrok de "Vlaanderen", met de "Neerlandia" op sleeptouw, naar Preston - Engeland, waar ze op 16 maart 1926 arriveerde.
26 maart 1926 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit Preston - Engeland, in Shellhaven - Engeland.
Vanuit Shellhaven - Engeland vertrok de "Vlaanderen", met de "Neerlandia" op sleeptouw, naar Granton – Engeland, waar ze op 29 maart 1926 arriveerde.
Vanuit Granton - Engeland, wordt de "Neerlandia" door de "Vlaanderen" weer versleept naar Thameshaven - Engeland.
De "Vlaanderen" arriveerde op 8 april 1926 in de haven van Granton - Engeland, vanuit Shellhaven - Engeland, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw.
9 april 1926 vertrok de "Vlaanderen" weer vanuit Granton - Engeland, naar Thameshaven - Engeland, met de lichter "Neerlandia" op sleeptouw.
De "Vlaanderen" vertrok op 13 april 1926 vanuit Thameshaven - Engeland, naar Rotterdam met de lichter "Neerlandia" op sleeptouw.
14 april 1926 arriveerde de "Vlaanderen" vanuit Thameshaven - Engeland, in Rotterdam bij het van Ommeren benzine terrein met de lichter "Neerlandia" op sleeptouw.
26 april 1926 vertrok de "Vlaanderen" weer vanuit Rotterdam, met de "Neerlandia" op sleeptouw, naar Thameshaven - Engeland.
5 mei 1926 arriveerde de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" vanuit Thameshaven - Engeland, in de haven van Preston - Engeland.
De "Vlaanderen" arriveerde op 10 mei 1926, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit Preston - Engeland in de haven van Shellhaven - Engeland.
Nog dezelfde dag vertrok de "Vlaanderen" vanuit Shellhaven - Engeland, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, naar Granton - Engeland. Waar de "Vlaanderen" op 14 mei 1926 arriveerde, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw.
Vanuit Granton - Engeland, vertrok de "Vlaanderen" op 20 mei 1926, met de "Neerlandia" op sleeptouw, naar Thameshaven - Engeland.
De "Vlaanderen" vertrok op 24 mei 1926 vanuit Thameshaven - Engeland, naar Queenstown - Engeland, om vandaar uit de lichters "P.D. 13" en "P.D. 14" naar Rotterdam te verslepen.
28 mei 1926 arriveerde de "Vlaanderen", met de lichters "P.D. 13" en "P.D. 14" op sleeptouw, vanuit Queenstown - Engeland in de haven van Schiedam.
De "Vlaanderen" vertrok op 18 juni 1926 vanuit Antwerpen – België naar Londen - Engeland, met de lichters "Ferderika" en "Albatros" op sleeptouw.
De "Vlaanderen" arriveerde op 21 juni 1926 vanuit Londen - Engeland, met de lichters "Ferderika" en "Albatros" op sleeptouw, in de haven van Antwerpen - België.
Met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw arriveerde de "Vlaanderen" op 27 juni 1926 in Thameshaven - Engeland, vanuit Rotterdam.
In de avond van 28 juni 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Londen - Engeland, met de tanklichter "Neerlandia", op sleeptouw naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok 3 juli 1926 vanuit Rotterdam, met de "Neerlandia" op sleeptouw, naar Thameshaven - Engeland.
Met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw arriveerde de "Vlaanderen" op 7 juli 1926 vanuit Rotterdam in Thameshaven - Engeland.
Vanuit Preston - Engeland, vertrok de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" naar Rouaan - Frankrijk (tweede helft van juli 1926).
20 juli 1926 vertrok de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" op sleeptouw vanuit Rouaan - Frankrijk.
De "Vlaanderen" vertrok, met de "Neerlandia" op sleeptouw, op 26 juli 1926 vanuit Middlesbro – Engeland naar Rotterdam.
De "Vlaanderen", vertrok op 31 juli 1926, vanuit de Nieuwe Waterweg naar Thameshaven - Engeland, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw. Aankomst in de haven van Thameshaven - Engeland 1 augustus 1926.
Met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw arriveerde de "Vlaanderen" op 5 augustus 1926 in de haven van Rouaan - Frankrijk, vanuit Londen - Engeland.
Vanuit Rouaan - Frankrijk, vertrok de "Vlaanderen" met de "Neerlandia" op 6 augustus 1926 naar Antwerpen - België. Aankomst in de haven van Antwerpen - België op 9 augustus 1926.
De "Vlaanderen" vertok op 10 augustus weer vanuit de haven van Antwerpen – België, met de "Neerlandia" op sleeptouw, naar Thameshaven – Engeland.
12 augustus 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Thameshaven - Engeland met de "Neerlandia" naar Rotterdam. Waar de "Vlaanderen" op 13 augustus 1926 arriveerde.
De "Vlaanderen" vertrok op 14 augustus 1926 vanuit Rotterdam met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw naar Middlesborough - Engeland.
14 augustus 1926 vertrok de "Vlaanderen" met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw naar Middlesborough - Engeland. Waar het transport op 16 augustus 1926 arriveerde.
De "Vlaanderen" vertrok op 17 augustus 1926 met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw vanuit Middlesborough - Engeland, naar Rotterdam.
5 september 1926 vertrok de "Vlaanderen" met 2 lichters op sleeptouw vanuit de haven van Antwerpen - België naar Londen - Engeland. Waar het transport op 6 september 1926 arriveerde.
8 september 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Londen - Engeland met 2 lichters op sleeptouw naar Antwerpen België.
De "Vlaanderen" arriveerde op 15 september 1926 met de lichters "Albatros" en "Frederika" in Londen - Engeland.
16 september 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Londen - Engeland, met 2 lichters op sleeptouw naar Antwerpen - België, waar het transport op 17 september 1926 arriveerde.
21 september 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Antwerpen - België naar Londen - Engeland, met de lichters "Meeuw" en "Arend" op sleeptouw. Op 23 september 1926 arriveerde het transport in de haven van Londen - Engeland.
De "Vlaanderen" arriveerde op 26 september 1926 vanuit Londen - Engeland in de haven van Antwerpen - België met de lichters "Meeuw" en "Arend" op sleeptouw.
13 oktober 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanaf de Nieuwe Waterweg naar Nieuwediep.
De "Vlaanderen" vertrok op 15 oktober 1926 vanuit de Nieuwe Waterweg naar Londen - Engeland met 2 lichters op sleeptouw.
17 oktober 1926 arriveerde de "Vlaanderen" in haven van Sheerness – Engeland met 2 lichters. Na aflevering van de lichters vertrok de "Vlaanderen" naar Terneuzen om daar 2 lichters vast te maken.
1 November 1926 arriveerde de "Vlaanderen" met de lichters "Meeuw" en "Arend" vanuit Antwerpen België in de haven van Londen - Engeland.
6 November 1926 arriveerde de "Vlaanderen", met de lichters "Frederika" en "Albatros" op sleeptouw, vanuit Thameshaven - Engeland in Rotterdam.
Op 6 november 1926 berichtte de kustwacht dat de "Nestor" met een gebroken machine bij de ingang van de Nieuwe waterweg lag. De "Vlaanderen" is na aflevering van haar sleep vanuit Vlaardingen vertrokken om de "Nestor" assistentie te verlenen.
Nog dezelfde dag is de "Nestor" door de "Vlaanderen" naar Vlaardingen gesleept voor herstel.
14 november 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Maassluis naar Nieuwediep.
Met 2 lichters op sleeptouw arriveerde de "Vlaanderen" op 21 november 1926 komende vanuit Londen - Engeland in de haven van Antwerpen - België.
De "Vlaanderen" zette op 3 december 1926 vanuit de Nieuwe Waterweg koers naar Antwerpen - België.
9 december 1926 arriveerde de "Vlaanderen" vanuit Londen - Engeland in de haven van Antwerpen - België, met 2 lichters op sleeptouw.
De "Vlaanderen" arriveerde vanuit Antwerpen - België, op 17 december 1926 met 2 lichters op sleeptouw, in de haven van Londen - Engeland.
Op 18 december 1926 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Londen - Engeland naar de haven van Antwerpen - België, met 2 lichters op sleeptouw.
Vanuit Rotterdam vertrok de "Vlaanderen" op 23 december 1926, met 3 lichters op sleeptouw, naar Rochester - Engeland, waar het transport op 25 december 1926 arriveerde.
1927
De "Vlaanderen" arriveerde, vanuit Londen – Engeland, op 8 januari 1927 in de haven van Antwerpen – België met 2 lichters op sleeptouw.
Vanuit de haven van Antwerpen - België vertrok de "Vlaanderen" op 9 januari 1927 naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok op 2 februari 1927 vanuit Rotterdam naar Rochester – Engeland met 3 bakken op sleeptouw.
Op 9 februari 1927 versleepten de "Nestor", "Vlaanderen", "Brabant" en de "Drente" de eerste sluisdeur voor de in aanbouw zijnde Noordersluis vanuit Rotterdam naar IJmuiden.
Bij aankomst in IJmuiden werd het transport geassisteerd door de "Junior", "Stentor" en "Hector".
12 februari 1927 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Antwerpen - België naar Vlaardingen.
De "Vlaanderen" arriveerde op 19 februari 1927 met 2 lichters vanuit Londen – Engeland in de haven van Antwerpen – België.
Vanuit Antwerpen – België vertrok de "Vlaanderen" naar de haven van Vlaardingen.
Op 21 februari 1927 werd de "Vlaanderen" in Vlaardingen voorzien van een nieuw brandmerk: 1393 Z ROTT 1927.
Vanuit Vlaardingen vertrok de "Vlaanderen" weer naar de haven van Antwerpen – België waar de "Vlaanderen" op 24 februari 1927 arriveerde.
Op 26 februari 1927 arriveerde de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw, vanuit Antwerpen – België in de haven van Londen – Engeland.
De "Vlaanderen" vertrok op 6 maart 1927 met 2 lichters op sleeptouw vanuit Antwerpen - België naar de haven van Londen - Engeland.
Op 9 maart 1927 arriveerde de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw, vanuit Antwerpen – België in de haven van Londen – Engeland.
11 maart 1927 arriveerde de "Vlaanderen" op de Nieuwe Waterweg vanuit de haven van Antwerpen - België.
De "Vlaanderen" vertrok op 15 maart 1927 vanuit Rotterdam met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw naar Hamburg – Duitsland.
21 maart 1927 vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Hamburg – Duitsland naar Vlaardingen.
Op 24 maart 1927 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Hamburg – Duitsland in de haven van Vlaardingen.
Na aflevering van de tanklichter "Frisia" in de haven van Vlaardingen, vertrok de "Vlaanderen" naar Antwerpen – België waar ze op 25 maart 1927 arriveerde.
Op 29 maart 1927 arriveerde de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw, vanuit Antwerpen – België in de haven van Londen – Engeland.
Meteen na aflevering van de 2 lichters vertrok de "Vlaanderen", nog de zelfde dag, met 2 lichters, de "Frederika" en de "Albatros", op sleeptouw naar de haven van Vlaardingen.
Op 30 maart 1927 arriveerde de "Vlaanderen", met de lichters "Frederika" en de "Albatros" op sleeptouw, vanuit Londen – Engeland in de haven van Vlaardingen.
Vanuit de Nieuwe Waterweg vertrok de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw, op 1 april 1927 naar Le Havre – Frankrijk.
3 april 1927 leverde de "Vlaanderen" 2 lichters, vanuit Rotterdam, af in de haven van Le Havre – Frankrijk.
De "Vlaanderen" arriveerde op 6 april 1927 vanuit Le Havre – Frankrijk in de haven van Antwerpen – België om daar de sleepboot "Atlas" vast te maken met bestemming Hamburg – Duitsland.
8 april 1927 vertrok de "Vlaanderen", met de sleepboot "Atlas" op sleeptouw naar Hamburg – Duitsland.
Na aflevering van de "Atlas" zette de "Vlaanderen", vanuit Hamburg – Duitsland, koers naar Vlaardingen waar de "Vlaanderen" op 13 april 1927 arriveerde.
Op 17 april 1927 vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Vlaardingen naar Hamburg – Duitsland.
19 april 1927 leverde de "Vlaanderen", vanuit Vlaardingen, de tanklichter "Frisia" af in de haven van Hamburg – Duitsland.
Op 22 april 1927, met op sleeptouw de tanklichter "Frisia", vertrok de "Vlaanderen" vanuit Hamburg – Duitsland naar Londen – Engeland.
Bij Cuxhaven – Duitsland werd de sleep gaande gehouden, in afwachting van beter weer. Er stond op dat moment een Wester storm windkracht 8.
Op 30 april arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Hamburg – Duitsland in Londen – Engeland.
1 mei 1927 zette de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Londen – Engeland koers naar Rotterdam.
Op 2 mei arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Londen – Engeland in de haven van Maassluis.
3 mei 1927 vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Maassluis naar Hamburg – Duitsland.
Op 6 mei 1927 leverde de "Vlaanderen", vanuit Maassluis, de tanklichter "Frisia" af in de haven van Hamburg – Duitsland.
Op 8 mei 1927, met op sleeptouw de tanklichter "Frisia", vertrok de "Vlaanderen" vanuit Hamburg – Duitsland naar Londen – Engeland.
Op 11 mei arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Hamburg – Duitsland in Londen – Engeland.
Vanuit Londen – Engeland vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Plymouth – Engeland, waar de "Vlaanderen" op 14 mei 1927 arriveerde.
Vanuit Plymouth – Engeland vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Rotterdam, waar de "Vlaanderen" op 18 mei 1927 arriveerde.
Vanuit de haven van Rotterdam arriveerde de "Vlaanderen" op 25 mei 1927 in de haven Antwerpen – België.
De "Vlaanderen" vertrok op 26 mei 1927 met 2 lichters op sleeptouw vanuit Antwerpen - België naar de haven van Londen – Engeland. En arriveerde in de haven van Londen – Engeland op 27 mei 1927.
Op 29 mei arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Londen – Engeland in de haven van Antwerpen – België.
30 mei 1927 vertrok de "Vlaanderen" vanuit Antwerpen - België, naar Vlissingen.
Vanuit Vlissingen vertrok de "Vlaanderen" op 31 mei 1927 naar La Rochelle - Frankrijk.
Vanuit La Rochelle - Frankrijk vertrok de "Vlaanderen", met de trawler "Lamproie"(1917 – 500 Brt.) op sleeptouw, op 5 juni 1927 naar Antwerpen – België. Waar de "Lamproie" op 10 juni 1927 door de "Vlaanderen" werd afgeleverd.
De "Vlaanderen" vertrok op 12 juni 1927 met de lichters "Albatros" en "Frederika" op sleeptouw vanuit Antwerpen - België naar Londen - Engeland.
13 juni 1927 vertrok de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw vanuit Londen – Engeland naar Antwerpen - België.
De "Vlaanderen" arriveerde op 14 juni 1927 met de lichters "Albatros" en "Frederika" te Rotterdam vanuit Antwerpen.
De "Vlaanderen" vertrok op 28 juni 1927 vanuit de Nieuwe Waterweg naar Dakar - Senegal. Met de sleepboot "Saturnus" en een lichter op sleeptouw.
De "Vlaanderen" arriveerde op 24 juli 1927 in de haven van Dakar - Senegal, met de sleepboot "Saturnus" en een lichter op sleeptouw vanuit Rotterdam.
Vanuit Dakar – Senegal vertrok de "Vlaanderen" weer, via de haven van Plymouth – Engeland, van waaruit ze op 10 augustus 1927 koers zette naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok op 17 augustus 1927 met 2 lichters op sleeptouw vanuit de haven van Antwerpen - België naar Londen - Engeland.
26 augustus 1927 arriveerde de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam in Glasgow – Engeland.
Op 29 augustus 1927 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Renfrew – Engeland, met 2 bakken op sleeptouw, naar Lagos – Nigeria.
2 oktober 1927 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Lagos - Nigeria, met 2 bakken op sleeptouw vanuit Renfrew - Engeland
Op 29 oktober 1927 arriveerde de "Vlaanderen" in Vlaardingen.
Vanuit Rotterdam vertrok de "Vlaanderen" op 1 november 1927 met 2 lichters op sleeptouw naar Londen – Engeland. Op 2 november 1927 liep de "Vlaanderen", onderweg naar Londen – Engeland, de haven van Vlissingen binnen wegens het slecht weer en omdat 1 van de lichters lek was.
8 november 1927 vervolgde de "Vlaanderen" vanuit Vlissingen haar sleepreis naar Londen – Engeland waar de "Vlaanderen" op 9 november 1927 arriveerde.
Vanuit de haven van Dover – Engeland versleepte de "Vlaanderen" de "Meuse"(geen gegevens), die kampte met machineschade, naar Rotterdam waar het transport op 11 november 1927 arriveerde.
De "Vlaanderen" arriveerde op 6 december 1927 vanuit Rotterdam in de haven van Renfrew – Engeland om daar een rotsbreker vast te maken met bestemming Palermo – Italië.
Voor het eerst sinds 12 jaar zijn op 28 december 1927 alle veerdiensten in het Engels Kanaal stopgezet wegens een zware storm die in het Kanaal woedt. In haven van Brest - Frankrijk, waren verschillende schepen gedwongen, door het slechte weer, de haven binnen te lopen, waaronder de "Vlaanderen" die onderweg was vanuit Renfrew – Engeland, met een rotsbreker, met bestemming Palermo – Italië.
Door een overkomende stortzee was de reddingsboot van de "Vlaanderen" zwaar beschadigt.
Herstel van de schade aan boord van de "Vlaanderen" zal naar verwachting een week duren.
1928
Vanuit de haven van Brest – Frankrijk zette de "Vlaanderen", op 3 januari 1928, koers naar Rotterdam. Haar sleep, een rotsbreker, zou later door een andere sleepboot naar Palermo – Italië worden versleept.
Zaterdag 7 januari 1928 strandde het Noorse vrachtschip "Vang"(1901 – 640 Brt.), die, in ballast, vanuit Antwerpen – België onderweg was naar Hamburg – Duitsland ten Noorden van Petten.
Op 10 januari 1928 werd de "Vang" door de "Nestor", "Vlaanderen", "Stentor" en de "Drente" vlot gebracht.
Vanuit de haven van Portland – Engeland vertrok de "Vlaanderen" in januari 1928, met een lichter op sleeptouw, naar St. Vincent op de Kaap Verdische eilanden.
De "Vlaanderen" vertrok op 31 januari 1928 vanuit Rotterdam met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw naar Hamburg – Duitsland.
2 februari 1928 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, in de haven van Hamburg – Duitsland.
Vanuit Hamburg - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" op 4 februari 1928 met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw naar Londen – Engeland.
Vanuit Cuxhaven - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" op 12 februari 1928 met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw naar Londen - Engeland.
15 februari 1928 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, in de haven van Londen – Engeland.
Op 23 februari 1928 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit de haven van Londen – Engeland in Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok op 2 maart 1928 vanuit Rotterdam, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw naar Hamburg - Duitsland.
Met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw arriveerde de "Vlaanderen" op 4 maart 1928 vanuit Rotterdam in de haven van Hamburg – Duitsland.
Vanuit Hamburg - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" op 6 maart 1928 met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw naar Rotterdam.
Op 8 maart 1928 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland in Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok op 22 maart 1928 vanuit Rotterdam, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Thameshaven - Engeland.
Met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, arriveerde de "Vlaanderen" op 23 maart 1928 vanuit Rotterdam in Thameshaven - Engeland.
De "Vlaanderen" vertrok weer op 24 maart 1928, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Thameshaven - Engeland naar de haven van Liverpool - Engeland.
Met de tanklichter "Frisia" arriveerde de "Vlaanderen" op 31 maart 1928 vanuit Thameshaven - Engeland in de haven van Liverpool - Engeland.
De "Vlaanderen" vertrok op 4 april 1928 vanuit Liverpool – Engeland, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Rotterdam.
Op 9 april 1928 arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit de haven van Liverpool – Engeland in Rotterdam.
Op 14 april 1928 lag het Noorse vrachtschip "Balzac"(1921 – 962 Brt.), onderweg vanuit Rotterdam naar Oslo – Noorwegen, op 14 mijl van IJmuiden met een gebroken schroefas. De "Nestor" en de "Hector" zijn uitgevaren om de "Balzac", op basis van 'Lump Sum' IJmuiden binnen te brengen.
Op 15 april 1928 is de "Balzac" door de "Nestor" en de "Hector" IJmuiden binnen gebracht.
De "Vlaanderen" zal de "Balzac" vanuit IJmuiden naar Rotterdam verslepen voor herstel van de schade bij de werf Wilton in Rotterdam.
17 april 1928 arriveerde de "Vlaanderen" met de "Balzac" op sleeptouw op de Nieuwe Waterweg.
2 mei 1928 vertrok de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw, vanuit de haven van Antwerpen – België naar Le Havre – Frankrijk.
Op 4 mei 1928 arriveerde de "Vlaanderen", met 2 lichters op sleeptouw, vanuit de haven van Antwerpen – België in de haven van Le Havre – Frankrijk.
Het binnenkomende stoomschip "Salawati"(1920 – 6.639 Brt.) kwam op 9 mei 1928 in de monding van de pieren van IJmuiden in aanvaring met het uitgaande Nederlandse stoomschip "Willy"(1902 – 1.229 Brt.), die een groot gat aan bakboord opliep.
In zinkende toestand werd de "Willy" door de sleepboten "Nestor" en "Vlaanderen" in de Buitenhaven aan de grond gezet. De "Salawati" bleef ogenschijnlijk onbeschadigd.
In de nacht van 14 op 15 juni 1928 verloor het Engelse vrachtschip "Maimyo"(1918 – 6.289 Brt.) op 40 mijl Noord West van IJmuiden haar schroef. En verzocht om sleepboot assistentie.
Als eerste arriveerde de "Vlaanderen" op de positie van de "Maimyo" korte tijd later gevolgd door de "Drente". Waarna de kapitein van de "Maimyo" de "Vlaanderen" en de "Drente" verzocht hem naar Hamburg - Duitsland, te slepen.
Tijdens de sleepreis naar Hamburg - Duitsland, werd ook nog door de "Utrecht" vastgemaakt op de "Maimyo" want het zwaar geladen schip was erg loefgierig en moeizaam te slepen.
Op 17 juni 1928 werd de "Maimyo" afgeleverd in de haven van Hamburg – Duitsland.
Vanuit de haven van Hamburg – Duitsland zette de "Vlaanderen" koers naar IJmuiden, waar de "Vlaanderen" op 19 juni 1928 arriveerde.
De "Friesland" en de "Vlaanderen" vertrokken op 17 Juli 1928 vanaf de Tyne - New Castle – Engeland met het Abadan dok naar Abadan - Iran.
Begin augustus 1928 wordt Algiers – Algerije aangedaan voor bunkers en proviand door de "Friesland" en de "Vlaanderen".
Op 5 augustus 1928 vervolgden de "Friesland" en de "Vlaanderen" met het Abadan dok vanuit Algiers – Algerije de sleepreis naar Abadan - Iran.
19 augustus arriveerden de "Friesland" en de "Vlaanderen" met het Abadan dok op de rede van Port Said – Egypte.
22 augustus 1928 zijn de "Friesland" en de "Vlaanderen" met het Abadan dok het Suezkanaal gepasseerd en wordt de sleepreis vervolgt naar Abadan - Iran.
Aden werd op 3 september 1928 aangelopen voor bunkers en op 12 september 1928 vervolgden de "Friesland" en de "Vlaanderen" de sleepreis naar Abadan – Iran vanuit de haven van Aden.
2 oktober 1928 arriveerden de "Vlaanderen" en de "Friesland" met het Abadan dok in de haven van Abadan – Iran.
Na aflevering van het Abadan dok in de haven van Abadan – Iran zetten de "Vlaanderen" en de "Friesland" op 3 oktober 1928 weer koers naar Europa.
De "Vlaanderen" en de "Friesland" vertrokken op 28 oktober 1928 vanuit Port Said - Egypte, na de passage van het Suez kanaal, naar Rotterdam.
In de nacht van 16 op 17 november 1928 verleende de "Vlaanderen" aan een in moeilijkheden verkerende loodsboot assistentie.
15 december 1928 vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Rotterdam naar Hamburg - Duitsland.
De "Vlaanderen" arriveerde op 17 december 1928 met de tanklichter "Frisia" vanuit Rotterdam in de haven van Hamburg - Duitsland.
Vanuit Cuxhaven - Duitsland arriveerde de "Vlaanderen", met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, op 20 december 1928 in de haven van Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok op 24 december 1928, met de lichter "Peter" op sleeptouw, vanuit IJmuiden naar Brunsbuttel – Duitsland.
Op 26 december 1928 leverde de "Vlaanderen" de lichter "Peter" in de haven van Brunsbuttel – Duitsland af.
Nadat de "Vlaanderen" de lichter "Peter" had afgeleverd vertrok de "Vlaanderen" vanuit Brunsbuttel – Duitsland naar Rotterdam, waar de "Vlaanderen" op 28 december 1928 arriveerde.
1929
13 januari 1929 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam naar het eiland Jersey – Engeland met de bak "NHW 42" op sleeptouw.
Op 24 januari 1929 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Las Palmas – Canarische eilanden.
28 januari 1929 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Las Palmas Canarische eilanden, met twee sleepbootjes de "Pernis" en de "Maja" op sleeptouw, naar Jersey – Engeland.
Op 9 februari arriveerde de "Vlaanderen" met twee sleepbootjes de "Pernis" en de "Maja" op sleeptouw, in de haven van Jersey – Engeland.
De "Vlaanderen" leverde de "Pernis" af in de haven van Jersey – Engeland en vertrok op 10 februari 1929 met de "Maja" op sleeptouw naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok op 13 maart 1929 vanuit de haven van Nieuwediep naar zee.
Vanuit Rotterdam vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland waar de "Vlaanderen" op 18 maart 1929 arriveerde.
22 maart vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland naar Rotterdam.
Tijdens dichte mist liep de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, op 23 maart 1929 nabij ton 15 – Kratzsand – aan de grond maar slaagde er in om op eigen kracht vlot te komen en haar reis naar Rotterdam te vervolgen waar ze op 25 maart 1929 arriveerde.
De Vlaanderen arriveerde voor een dokbeurt op 2 april 1929 vanuit Vlaardingen in de Wilhelmina haven van Schiedam.
27 april 1929 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland
Op 21 mei 1929 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland.
27 mei 1929 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland
Op 12 juni 1929 arriveerde de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam, met 2 bakken op sleeptouw, in de haven van Londen – Engeland.
Vanuit Rotterdam vertrok de "Vlaanderen" op 16 juni 1929, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland waar de "Vlaanderen" op 18 juni 1929 arriveerde.
Vanuit Hamburg – Duitsland vertrok de "Vlaanderen", met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, naar Gent – België waar de "Vlaanderen" op 21 juni 1929 arriveerde.
Op 17 augustus 1929 passeerde de "Vlaanderen" Kaap Finisterre, onderweg van Rotterdam naar Algiers met de drijvende kraan "N.H.B. 41" op sleeptouw.
26 augustus 1929 leverde de "Vlaanderen" de drijvende kraan "N.H.B. 41" vanuit Rotterdam af in de haven van Algiers – Algerije.
De drijvende kraan "NHB 45" had als gevolg van slecht weer onderweg schade aan de romp opgelopen. Daarom werd door de ontvangers geweigerd om de drijvende kraan "N.H.B. 41" over te nemen van de "Vlaanderen" en werd Lloyds ingeschakeld om de schade vast te stellen.
Op 28 augustus 1929 wordt de drijvende kraan "N.H.B. 41" met 'reserve' geaccepteerd door de ontvanger in de haven van Algiers – Algerije.
Hierna zette de "Vlaanderen" vanuit de haven van Algiers – Algerije nog diezelfde dag koers naar Rotterdam.
Eind september 1929 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Renfrew – Engeland, met een rotsbreker op sleeptouw, naar Casablanca – Marokko.
16 oktober 1929 leverde de "Vlaanderen" haar sleep, een rotsbreker, af in de haven van Casablanca – Marokko.
Op 23 november 1929 arriveerde de "Vlaanderen", met een casco op sleeptouw, bij de werf Wilton in Rotterdam.
Tijdens een Zuid Wester storm, windkracht 8, is de treiler "IJM. 80 Fram" op 29 november 1929 op de tweede zandbank bij Egmond aan Zee gestrand. De "Vlaanderen" is vanuit IJmuiden vertrokken naar de strandings plaats van de "IJM. 80 Fram".
De "Vlaanderen" heeft samen met de "Katwijk" van de Visploeg uit IJmuiden op 30 november 1929 geprobeerd de "IJM 80 Fram" vlot te brengen, die was gestrand tussen Egmond en Bergen, maar het lukte die dag niet om de "IJM 80 Fram" vlot te brengen.
Op 2 december 1929 heeft de "Vlaanderen" samen met de "Nestor" weer een poging ondernomen om de "IJM 80 Fram" vlot te brengen, maar ook die lukte niet.
5 december 1929 gingen de "Vlaanderen" en de "Katwijk" weer naar de positie van de "IJM 80 Fram" en op 6 december 1929 lukte het de "IJM 80 Fram" vlot te slepen.
Hoeveel schade de "IJM 80 Fram" heeft opgelopen is niet bekend wel is bekend dat ze op eigen kracht kon opstomen naar IJmuiden.
Het vlot brengen van de "IJM 80 Fram" bleek maar net op tijd te zijn want op 7 december 1929 raasde er een Zuid Zuid Wester storm over Nederland, windkracht 9, die de "IJM 80 Fram" zware schade had kunnen toebrengen.
11 December 1929 werd het Letlandse vrachtschip "Sports"(1909 – 3.126 Brt.), dat op de Noordzee tijdens een Ooster storm, windkracht 8, in nood verkeerde, door de "Vlaanderen" en de "Groningen" vast gemaakt en naar de rede van Texel gesleept waar de "Sports" voor anker ging.
Op 12 december 1929 maakte de "Vlaanderen" het vissersschip "KW. 106", die zware averij had opgelopen, vast en sleepte de "KW. 106" naar IJmuiden.
1930
Het Amerikaanse motor-zeiljacht "Ouanamiche" dat met een defecte motor en met verlies van haar ankers en ankerkettingen de Haven van Delfzijl was binnengebracht is, nadat ze in Delfzijl was voorzien van nieuwe ankers en ankerkettingen, op 7 januari 1930 door de "Vlaanderen" vastgemaakt en voor herstel, van de motor, naar Amsterdam versleept.
Op 8 januari 1930 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland.
Vanuit de haven van Hamburg - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" op 15 januari 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" arriveerde op 23 januari 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Rotterdam in de haven van Hamburg - Duitsland.
De "Vlaanderen" arriveerde op 26 januari 1930, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland in Maassluis.
De "Vlaanderen" arriveerde op 10 februari 1930, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit Rotterdam in de haven van Hamburg – Duitsland.
En vertrok nog dezelfde dag weer met de "Neerlandia" vanuit de haven van Hamburg – Duitsland weer naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" arriveerde op 13 februari 1930, met de tanklichter "Neerlandia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland in Maassluis.
Op 7 maart 1930 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van New Castle – Engeland naar Rotterdam, met een sleepboot op sleeptouw.
Op 8 maart 1930 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland.
De "Vlaanderen" arriveerde op 10 maart 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit Rotterdam in de haven van Hamburg - Duitsland.
Vanuit de haven van Hamburg - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" op 12 maart 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" arriveerde op 14 maart 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland in Rotterdam.
Op 26 maart 1930 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland.
Vanuit de haven van Hamburg - Duitsland vertrok de "Vlaanderen" op 1 april 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" arriveerde op 4 april 1930, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, vanuit de haven van Hamburg – Duitsland in Rotterdam.
In de tweede helft van april vertrok de "Vlaanderen" vanuit Maassluis naar Renfrew – Engeland.
26 april 1930 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Renfrew – Engeland, met een rotsbreker op sleeptouw, naar Casablanca – Marokko.
Op 8 mei 1930 leverde de "Vlaanderen" haar sleep, een rotsbreker, af in de haven van Casablanca – Marokko. Meteen nadat de rotsbreker was afgeleverd vertrok de "Vlaanderen" naar Rotterdam.
De "Vlaanderen" arriveerde op 23 mei 1930 vanuit IJmuiden in de haven van Schiedam met een baggermolen op sleeptouw.
Vanuit Rotterdam vertrok de "Vlaanderen" op 8 juli 1930 met een baggermolen op sleeptouw naar Rouaan - Frankrijk.
De "Vlaanderen" arriveerde op 1 augustus 1930 vanuit Vlaardingen in de haven van Nieuwediep.
Op 6 augustus 1930 vertrokken de "Friesland", onder kapitein W.P. Van Dijk, en de "Vlaanderen", onder kapitein Maarten de Koe, elk met twee nieuwe mijnenvegers, de "Friesland" met de "A" en "B" en de "Vlaanderen" met de "C" en "D", vanuit Den Helder naar Soerabaja – Nederlands Indië.
Op 31 augustus 1930 arriveerde het transport van de "Friesland" met de mijnenvegers "A" en "B" en de "Vlaanderen" met de mijnenvegers "C" en "D" in de haven van Port Said - Egypte.
3 september 1930 passeerde het transport het Suez Kanaal vanuit Port Said – Egypte naar Suez – Egypte.
De "Friesland" met de mijnenvegers "A" en "B" en de "Vlaanderen" met de mijnenvegers "C" en "D" op sleeptouw arriveerden op 12 september 1930 voor bunkers in de haven van Aden.
Op 15 september 1930 werd de sleepreis naar Soerabaja – Nederlands Indië weer vervolgt vanuit Aden.
De "Friesland" met de mijnenvegers "A" en "B" en de "Vlaanderen" met de mijnenvegers "C" en "D" op sleeptouw arriveerden op 12 oktober 1930 in de haven van Soerabaja – Nederlands Indië.
Op de terugreis naar Europa arriveerden de "Friesland" en de "Vlaanderen" op 19 november 1930 op de rede van Suez - Egypte.
Na de tocht door het Suez Kanaal vertrokken de "Friesland" en de "Vlaanderen" op 23 november 1930 vanuit de haven van Port Said – Egypte.
Op 11 december 1930 arriveerde de "Vlaanderen" in de haven van Vlaardingen.
1931
Met de ponton "S.N.A. II" op sleeptouw vertrok de "Vlaanderen" op 3 januari 1931 vanuit de Nieuwe Waterweg naar Rouaan – Frankrijk.
Na aflevering van de ponton "S.N.A. II" in de haven van Rouaan – Frankrijk kwam de "Vlaanderen" weer naar IJmuiden om daar de nieuwgebouwde baggermolen "Parisienne" vast te maken met bestemming de haven van Rouaan – Frankrijk.
Op 14 januari 1931 leverde de "Vlaanderen" de baggermolen "Parisienne" af in de haven van de haven van Rouaan – Frankrijk.
21 Januari 1931 strandde het Engelse vrachtschip "Pendeen"(1923 – 4.174 Brt.) op de Noorderpier van IJmuiden.
De "Pendeen" werd nog dezelfde dag door de "Vlaanderen", de "Drente", de "Friesland", de "Utrecht" en de de "Groningen" vlot gebracht.
Op 7 april 1931 vertrok de "Vlaanderen" vanuit de haven van Rotterdam, met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw, naar Hamburg – Duitsland.
12 april 1931 arriveerde de "Vlaanderen" met de tanklichter "Frisia" op sleeptouw vanuit de haven van Hamburg in Rotterdam.
Op 22 april 1931 arriveerde de "Vlaanderen" met het vrachtschip "Haliotis"(geen gegevens), op sleeptouw, in de haven van Rotterdam.
De "Vlaanderen" vertrok gelijk met de "Friesland" vanuit IJmuiden naar Mostaganem - Frans Marokko, op 21 mei 1931.
De Vlaanderen versleept 2 pontons (kipbakken) naar Mostaganem - Frans Marokko.
De "Vlaanderen" en de "Friesland" passeren met hun sleep op 4 juni 1931 Gibraltar, onderweg naar Mostaganem - Frans Marokko.
Op 7 juni 1931 arriveerde de "Vlaanderen", met twee bakken op sleeptouw, in de haven van Mostaganem - Frans Marokko.
Na aflevering van de twee bakken in de haven van Mostaganem - Frans Marokko, vertrok de "Vlaanderen" op 10 juni 1931 weer naar Vlaardingen.
14 juni 1931 meldde de scheepsmakelaar Jacq Pierot Jr. en zonen aan dat op 11 juli 1931 de "Vlaanderen", "Groningen", "Friesland" en "Utrecht" ter veiling zouden worden aangeboden.
Op 19 juni 1931 arriveerde de "Vlaanderen" te Vlaardingen vanuit Mostaganem - Frans Marokko, waar de "Vlaanderen" 2 pontons heeft afgeleverd.
Na aankomst in de haven van Maassluis werd de "Vlaanderen" opgelegd.
1932
Geen informatie
1933
Tijdens een veiling, door bemiddeling van Jac. Pierrot Jr. & Zonen te Rotterdam, werd op de "Vlaanderen" een bod van ƒ 25.000 uitgebracht.
Het bod werd niet toegewezen en Jac. Pierrot Jr. & Zonen begonnen met onderhandse verkoop van de "Vlaanderen".
Op 20 juli 1933 werd de "Vlaanderen" verkocht aan Tees Towing Co Ltd. Uit Middlesborough – Engeland.
Op 27 juli 1933 arriveerde de "Vlaanderen" vanuit Maassluis in Schiedam om in het dok te gaan bij de werf Nieuwe Waterweg.
De "Vlaanderen" kreeg bij Tees Towing Co. Ltd. de naam "Queen's Cross".
Begin augustus 1933 vertrok de "Queen's Cross" vanuit de haven van Vlaardingen naar Middlesbro – Engeland met het, naar Engeland verkochte vrachtschip "Eemdijk"(1915 – 7.678 Brt.) op sleeptouw.
Op 3 augustus 1940 werd de "Queen's Cross" gevorderd om dienst te doen voor de Engelse marine.
Op 7 juni 1944 leverde de "Queen's Cross" 3 met munitie geladen barges, vanuit de haven van Littlehampton – Engeland, af bij de voor Normandië gebouwde noodhaven 'Mulberry B'.
December 1944 versleepte de "Queen's Cross" de "Totem 1"(geen gegevens) vanuit Portsmouth – Engeland naar de haven van Antwerpen.
Februari 1945 versleepte de "Queen's Cross" de trawler "Stella Rigel"(1926 – 358 Brt.) vanuit de haven van Southampton – Engeland naar de haven van Hull – Engeland.
April 1945 versleepte de "Queen's Cross" de 'piling barge' "Willing" vanuit de haven van Southampton – Engeland naar de haven van London – Engeland. Verder werd in April 1945 de 'KX27' versleept vanuit de haven van Leith – Engeland naar Walcheren.
Mei 1945 versleepte de "Queen's Cross" een barge vanuit de haven van Portsmouth – Engeland naar Gravesend – Engeland. Verder werd er in mei 1945 nog een barge versleept vanuit Portsmouth – Engeland naar de haven van Dover – Engeland.
En 2 barges vanuit Plymouth – Engeland naar de haven van Gravesend – Engeland.
Ook werden in mei 1945 samen met de "Kings Cross" de barges "BK16" en "BK20" vanuit Portsmouth – Engeland naar de haven van Poole – Engeland versleept.
Juni 1945 versleepte de "Queen's Cross" een zuiger en een kraanbak vanuit Cardiff – Engeland naar de haven van Boston – Engeland.
25 juni 1946 werd de "Queen's Cross" door de Engelse Marine terug gegeven aan haar eigenaar Tees Towing Co. Ltd.
9 september 1948 werd de "Queen's Cross" door Tees Towing Co. Ltd. Verkocht aan de Nederlandsch – Indische Steenkolen Handel Maatschappij uit Amsterdam en werd gestationeerd in de haven van Tandjong Priok Nederlands Indië en kreeg de naam "Goos".
De "Goos" heeft tot in 1953 sleepwerk verricht, daarna werd zij omgebouwd tot werkboot ten behoeve van tanker-cleaning, waarbij de "Goos" de hiervoor benodigde stoom leverde.
In 1955 werd de Nederland Indonesië Steenkolen Handel Mij. uit Amsterdam eigenaar van de "Goos".
In november 1959 werd de "Goos" uit de zeevaart gehaald.
Ten slotte werd de "Goos" in 1961 afgevoerd om te worden gesloopt.