De"Marine Servant" is in 1976 gebouwd als "T.M.S. 1".
De "T.M.S. 1" werd 23 augustus 1979 aangekocht door de Sociedad Anonima para el Desarrollo de la Tecnologia Acuatica te Buenos Aires - Argentinië, en in gebruik genomen als "Satecna III".
Op 30 juni 1981 werd na het vergaan van de "Super Servant 2" de "Satecna III" gecharterd/aangekocht door Wijsmuller om reeds aangenomen transporten, te kunnen uitvoeren.
Na overname werd het achterschip van de "Satecna III" voorzien van twee Castings, welke nodig waren voor extra drijfvermogen bij het horizontaal afzinken.
Op 22 juli vertrok de "Satecna III", beladen met het booreiland "Dan King", gesleept door de "Rode Zee" vanuit de haven van Ariake – Japan met bestemming Rotterdam.
De sleepreis zal worden gemaakt via het Suezkanaal.
23 oktober 1981 arriveerde de "Marine Servant", gesleept door de "Rode Zee", beladen met het booreiland "Dan King" in de haven van Rotterdam.
Na gelost te zijn wordt de "Satecna III" op 30 oktober 1981 door de "Rode Zee" versleept naar Hanko - Finland. De "Satecna III" zal daar beladen worden met kranen met bestemming Vera Cruz - Mexico.
12 november 1981 vertrok de "Satecna III" beladen met kranen, gesleept door de "Rode Zee" vanuit Hanko - Finland naar Vera Cruz - Mexico. Eind december 1981 arriveerde het transport in Mexico.
Vanuit Vera Cruz is de "Marine Servant" door de Rode Zee" naar Tampa – Florida - Verenigde Staten gesleept om gedokt te worden.
December 1981 het contract met de "Satecna III" wordt beëindigt of de "Satecna III" wordt weer eigendom van de Sociedad Anonima para el Desarrollo de la Tecnologia Acuatica te Buenos Aires - Argentinië, en wordt daar weer in gebruik genomen. als "Satecna III".
Op 2 april 1982 werd de "Satecna III" weer aangekocht/gecharterd door Wijsmuller en komt onder de naam "Marine Servant" in bedrijf voor Wijsmuller.
April 1982 arriveert de "Marine Servant" gesleept door de "Rode Zee" te Ras Shukheir in de Golf van Suez. De "Marine Servant" is te Beaumont – Verenigde Staten beladen met het Jack-Up booreiland "Glomar High Island I".
Midden 1982 is de "Marine Servant" te Singapore beladen bij de Offshore werf Promet Pvt. Ltd. met het Jack-Up booreiland "Sedneth 202" met bestemming de Arabische Golf - Abu Ahabi Marine Areas.
22 mei 1984 werd de "Marine Servant" opgelegd in Amsterdam.
Na enkele jaren opgelegd te zijn in Amsterdam werd de "Marine Servant" in 1988 verkocht.
Nieuwe eigenaar werd Ocean Range Shipping Co. Te St. Vincent. Welke maatschappij de "Marine Servant" in februari 1988 als "Mariner Range" liet vertrekken uit Amsterdam.
In de eerste helft van februari 1988 arriveerde de "Mariner Range" te Vlissingen waar ze werd klaargemaakt voor het transport van drie trawlers naar de sloper te Izmir - Turkije.
18 februari 1988 werd de "Mariner Range" afgezonken en werd begonnen met het aan dek brengen van de trawlers. Na het positioneren van de trawlers werd de "Mariner Range" leeggepompt en de trawlers zeevast gezet.
Op 21 februari 1988 vertrok de "Mariner Range" achter de "Osa Ravensturm" naar Izmir - Turkije.
Op 29 november 1988 is de "Mariner Range" voor sloop gearriveerd te Aliaga - Turkije.
Ik heb helaas verder niets kunnen vinden over de "Marine Servant" wat betreft reizen en wat er mee vervoerd is. En door welke sleepboten de transporten uitgevoerd zouden kunnen zijn. Ook weet ik niet wanneer en waar de "Satecna III" de huiskleuren van Wijsmuller heeft gekregen en de naam "Marine Servant" er op gekomen is.
En wat ik ook niet weet is of er aan boord van de "Marine Servant" accomodatie aanwezig was.
Mocht u aanvullingen hebben voor de "Marine Servant", graag ontvang ik die.